Cara Turunkan Peratusan Lemak Badan Bawah 10%

Mencari teknik yang sesuai untuk mendapatkan bentuk badan yang mantap? Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut lagi, anda wajib membaca artikel ini sehingga ke penghujungnya.
shutterstock_187584344
Sebelum itu, anda haruslah tahu bahawa diet yang berkualiti adalah pemangkin utama untuk menggugurkan lemak badan. Anda perlu berhenti daripada mengambil makanan tertentu dan mengambil supplement tambahan supaya anda menjadi semakin bertenaga dan mencapai tahap terbaik ketika anda sedang workout.
Menggabungkan seberapa banyak makanan yang padat dengan nutrien (protein tanpa lemak, sayur-sayuran dan buah-buahan rendah gula) dan berhenti daripada mengambil gula tambahan dan makanan yang diproses.
malebodyfat11
Pergerakan juga adalah penting bagi memastikan lemak terbakar dalam kadar maksima. Untukworkouts, anda perlu meningkatkan ‘the level of intense activity’ tetapi dalam masa yang sama pastikan ia tidak keterlaluan.
Disini terdapat 5 teknik yang amat berkesan untuk merealisasikan impian anda.
Sprint Circuit
Sprinter leaving on the running track.
Anda perlu berlari atau berbasikal dalam keadaan pecut selama 30 saat. Latihan ini lebih efektif dilakukan di atas bukit. Mengambil masa selama 3-4 minit berehat kemudian ulang 6-10 kali.

Barbell Complex
580x348-wk31-gs-male-content-usa-august-2
Tetapkan berat yang sewajarnya bagi jumlah maksimum yang mampu anda lakukan dengan betul untuk 8 ulangan setiap teknik. Setiap selang teknik haruslah mengambil masa 60 saat untuk berehat.
8 Deadlift
8 Bent-over Row
8 Push Press
8 Squats
8 Lunges (each leg)

Cycling Sprint
maxresdefault
Pecut basikal dalam tempoh 8 saat dan berehat selama 12 saat setiap selang ulangan. Ulang selama 20 minit.

Hill Workout
Hill-Running
Pecutan dengan jarak yang berbeza. Mulakan dengan mengambil 90 saat untuk tempoh berehat di antara ulangan (90 saat diantara 5×40 meter) dan 2 minit tempoh berehat di antara setiap set (2 minit rehat selepas anda melengkapkan set 5×40 meter). Apabila badan anda sudah mampu bertahan dalam tempoh rehat tersebut, anda haruslah mengurangkan dari 90 saat kepada 60 saat tempoh berehat setiap selang ulangan.
Set yang harus dilakukan:
5×40 meter
4×30 meter
3×30 meter
2×20 meter


“Deadmill Sprint” Workout
maxresdefault1
Meletakkan treadmill pada kedudukan yang sederhana condong atau pun menukarkan mood kepada “Dynamic” atau “off”. Pecut selama 15 saat dan berehat selama 45 saat dan ulang kembali dalam 10-15 kali.
Apabila anda sudah mampu menyesuaikan diri, rendahkan nisbah kepada 1:2 kadar workout dan rehat.

Sumber : https://mesotropin.com/5-teknik-untuk-mendapatkan-badan-yang-mempunyai-lemak-bawah-10/
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post