Wednesday, July 18, 2012

Hantu Pelaris Kedai Makan

Ilustrasi hantu peludah

Hantu Peludah adalah hantu yang di digunakan oleh segelintir peniaga sebagaikemudahan pelaris di kedai makanan. Dikatakan hantu peludah ini akan meludah makanan terlebih dahulu sebelum di sajikan kepada pelangganmakanan yang diludahi akan menjadi terasa nikmat dan pelanggan akan ketagihan untuk datang ke gerai atau restoran tersebut.

Hawa yang terbawa oleh lidah tersebut ternyata juga mampu menambah rasa makanan yang di sajikan ituBahkan kadang-kadang jika di rasa kurang makatindakan meludah itu dilakukan sampai dua kali atau tiga kali secara berturut-turut,Namun kadang tidak semua pemilik Kedai tahu apa-apa tindakan yang sebetulnyadilakukan oleh hantu teman simpanan dalam rangka membuat laris retorannya,yang mereka tau hanya bahawa mereka memagari warung tersebut dengan tenagapenglarisan yang diperolehnya entah dari sumbernya ataupun hasil dari diamelakukan kegiatan ritual tertentu di tempat-tempat yang di anggap keramat.

Kesan dari tindakan hantu ini di samping membuat masakan berasa sedap yang disajikan juga membuat tenaga negatif akan masuk ke tubuh orang yang memakanmasakan tersebutdi situasi yang lain terkadang jika orang yang memakanmasakan yang di ludahi itu kebetulan adalah orang baik-baik perilaku dan muatanspiritualnya , maka setelah memakan makanan yang di ludahibeberapa waktukemudian dia akan merasa mual dan mungkin juga muntah-muntah. Perkara initerjadi kerana hawa yang masuk dari makanan tersebut berlawan dengan tenagaposistif yang dimiliki oleh orang itu kerana perbuatan dan amalan baiknyaJika hal itu terjadi maka automatiktenaga negatif yang masuk tadi akan keluar. Tidak mustahil hari berbagai cara dilakukan orang untuk melaris peniagaan mereka. Sumber asal : kotakhitamdunia.blogspot.com diolah semula by akuanakpahang.

Apapun tindakan sedemikian amat bertentangan dengan ajaran agama islam kita. Sesungguhnya setiap perbuatan yang buruk itu akan mendapat balasanya kelak.Moralnya utk anda yang percaya atau pun tidak, sebaiknya atau sekurang-kurangnya bacalah Bismillah serta doa tertentu atau mengamalkan drp ayat yang tertentu.Sebelum memakan makanan dimana-mana jua terutama ditempat-tempat sedemikian, kebaikannya supaya kita tidak menjadi mangsa memakan makanan yang kotor kerana di bimbangi  telah dikotorkan oleh syaitan ditempat yang sedemikan.

Tidak dinafikan dunia hari ini bagi sesetengah orang, ramai yang sudah tidak percaya langsung cerita tentang hantu, syaitan dan karut marut ini. Terserahlah pada diri sendiri. 

1 comment:

weschairs said...

entahla cikgu, selalu jugak dengar citer2 camni..

Santai Azim Aris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...