Sunday, July 20, 2014

Kenapa Yahudi Mahu Tanah Palestin dan Masjid Al-Aqsa?

Ratusan tahun umat Islam dan dunia ditipu dan diperdaya untuk mempercayai Kubah As-Sakhrah adalah Masjid Al Aqsa. Jutaan poster dicetak dan dihadiahkan kepada umat Islam, kebanyakkannya diberi percuma untuk digantung dan dipamerkan.

Ramai yang sanggup berbelanja membuat frame yang cantik untuk gambar Masjid Al-Marwan ini. Simbol kubah berwarna emas terpahat didalam fikiran umat Islam khususnya, dan dunia 'amnya sebagai menggambarkan Al Aqsa.

Dunia ditipu sekian lama!

Sebenarnya Yahudi Zionis sudah lama mengidam untuk merampas Al Aqsa, dan Baitul Muqaddis. Bagi Yahudi Zionis, ini bukan isu penempatan, atau geografi, atau isu ekonomi.

Ini adalah isu agama. Mereka mempercayai dan berkeyakinan bahawa ada "utusan", "penyelamat", "messiah", "saviour' yang akan turun untuk menyelamatkan mereka.

Sebenarnya "utusan" yang mereka tunggu itu sudah pun diturunkan, iaitu Nabi Muhammad saw. Walaupun para ulama', ahli kitab dan 'ilmuan mereka mengakui Rasullah saw menepati semua ciri kerasulan dan kenabian yang disebut didalam kitab mereka.

Namun hanya kerana Nabi Muhammad saw bukan dari kalangan Yahudi, mereka menolak Rasulullah saw (As-Shaff: 6).

Jadi siapa "messiah" yang ditunggu oleh Yahudi Zionis ini? Apa kena mengena dengan Al Aqsa (termasuk Baitul Maqdis)?

Yahudi Zionis mempercayai bahawa dibawah tapak asal Masjidil Aqsa ujud Haykal Sulaiman, atau "kuil Sulaiman"; atau "Istana Nabi Sulaiman". Nabi Sulaiman, dan ayahnya Nabi Daud, adalah Nabi yang menjadi pemerintah dan membentuk sebuah Kerajaan.

Sebab itu bendera Yahudi Zionis ada bintang berbucu 6, itu adalah lambang Kerajaan Nabi Daud (mengikut kepercayaan Yahudi Zionis). Mereka percaya bahawa Kerajaan rejim pemerintah "Messiah" yang ditunggu mereka ini akan memerintah daripada "haykal Sulaiman' ini bila dia diturunkan nanti.

Dan mereka percaya "Messiah" ini akan memimpin mereka menguasai dan memerintah dunia. Sebab itu slogan mereka sekarang ialah "Israel 4 All", "New Order", "One World" dan lain-lain.

Sebab itu apa juga kutukan dan kritikan dunia, Yahudi Zionis tidak akan melepaskan Masjidil Aqsa, mahupun Baitul Maqdis. Jika mereka tidak menguasai Al Aqsa, bagaimana "messiah", "penyelamat" mereka akan turun. Kerana mereka percaya tapak pemerintahan"messiah" mereka letaknya di Masjid Al Aqsa.

Sebab itulah mereka perlu perdayakan umat Islam, dan dunia, bahawa Masjid Al-Marwan dimana terletaknya "Kubah As Sakhrah" adalah Masjid Al Aqsa. Gambar kubah emas sering ditonjolkan sinonim dengan Baitul Maqdis.

Maka umat Islam, dan dunia sering menumpu kepada Kubah As Sakhrah. Malah rejim Yahudi Zionis begitu menjaga dan memastikan agar Kubah As-Sakhrah sentiasa cantik dan terpelihara.

Kerana apa? Supaya umat Islam dan dunia tidak memberi tumpuan kepada Masjid Al Aqsa yang sebenarnya. Dengan cara licik itu, rejim Yahudi Zionis ini menjalankan kegiatan merobohkan Masjid Al Aqsa yang asli, sedikit demi sedikit.

Ini semua sebagai persediaan mereka menerima kedatangan "messiah", "penyelamat" mereka. Tapak pemerintahan "haykal Sulaiman" mesti disiapkan.

Umat Islam wajib sedar bahawa perjuangan membebaskan Masjid Al Aqsa adalah satu kewajipan tiap individu umat Islam. Rejim Yahudi Zionis akan tetap bersikap rakus dan biadap merampas Masjidil Aqsa.

Pembebasan Masjid Al Aqsa janganlah dibebankan hanya kepada umat Falastin. Ia tanggungjawab semua dan tiap seorang individu Muslim.

27 Rejab, hari dimana Rasulullah saw melalui peristiwa Isro' wal Mi'raj, dimana Rasulullah saw diperjalankan dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa, yang tercatat didalam Al Quran surah Al Isra': 1. Tarikh yang sama juga mencatat peristiwa bersejarah pembebasan Al Aqsa oleh Sultan Salahuddin.

Rasional daripada peristiwa ini ialah perjuangan Islam memerlukan keyakinan 100% kepada ALLAH swt; sebagaimana yakinnya Rasullah saw kepada ALLAH.

Doa adalah senjata orang mukmin. Setiap umat Islam marilah berdoa agar Allah SWT menurunkan azab dan bencana kepada mereka yang zalim dan engkar ini. Amin.

Senarai Nama Penumpang dan Anak Kapal MH17

Senarai penuh nama penumpang Penerbangan MH17 dengan kewarganegaraan dan jantina:




Senarai nama anak kapal Penerbangan MH17:

Sumber : astroawani

Friday, July 18, 2014

Pesawat MAS MH17 Terhempas di Ukrain

Kenyataan media terkini pesawat MAS MH17:
Jumaat, 18 Julai 2014
With immediate effect, all European flights operated by Malaysia Airlines will be taking alternative routes avoiding the usual route.
Malaysia Airlines flight MH17, which was on a scheduled flight from Amsterdam to Kuala Lumpur went down in eastern Ukraine. Malaysia Airlines confirms that the aircraft did not make a distress call.
The usual flight route was earlier declared safe by the International Civil Aviation Organisation. International Air Transportation Association has stated that the airspace the aircraft was traversing was not subject to restrictions.
As opposed to the earlier statement, the flight was carrying a total number of 298 people – comprising 283 passengers including three infants of various nationalities and 15 crew of Malaysian nationality. Some of the nationalities of the passengers are yet to be determined.
List of number of passengers and crew according to nationality are as follows:-
Netherlands - 154
Malaysia - 45 (including 15 crew & 2 infants)
Australia - 27
Indonesia - 12 (including 1 infant)
United Kingdom - 9
Germany - 4
Belgium - 4
Philippines - 3
Canada - 1
Unverified - 41
Total - 298

Malaysia Airlines is in the process of notifying the next-of-kin of the passengers and crew.
Our focus now is to work with the emergency responders and authorities and mobilize its full support to provide all possible care to the next-of-kin. Malaysia Airlines is deploying its “Go Team” to Amsterdam with a group of caregivers and volunteers to assist the family members of the passengers.
Our thoughts and prayers are with all affected passengers and crew and their family members.
The airline will provide regular updates on the situation.

Sumber BH Online

Al-Fatihah

Wednesday, July 16, 2014

Tak Sembahyang Tapi Berjaya, Kenapa?

Kita tahu bahawa ilmu itu cahaya, dan tidak akan memasuki hati-hati yang gelap, tetapi kita lihat, kawan kita yang berjudi, yang minum arak, boleh berjaya pula, sedangkan kita terkial-kial walaupun sudah berusaha. Kita tahu bahawa, siapa yang berbuat baik, taat kepada ALLAH akan dipermudahkan jalan kehidupannya, tetapi kita lihat, kawan kita ini tidak solat, tetapi bisnesnya menjadi, kita pula hidup dengan penuh cabaran dan duga. Kita juga tahu bahawa, ISLAM ini agama yang benar, tetapi kita sering melihat orang-orang yang bukan ISLAM itu lebih berjaya, dan ummat ISLAM tertindas dalam kehidupan sempit lagi derita.


Orang bertanya kepada saya. Kenapa begitu? Sekarang ini, yang manakah benar? Adakah kita faham selama ini tidak benar?

Maka saya hendak bertanya kepada anda.

Adakah anda tahu apa itu.. Rahsia tersebut adalah
 end typing
Adakah anda tahu apa itu istidraj?

Istidraj ini adalah satu kalimah, yang sering menunjuk kepada keadaan seseorang itu yang terus dilimpahkan rezeki dan kejayaan yang melimpah ruah dalam kehidupannya, walaupun dia bukan hamba ALLAH yang taat, malah seorang pembuat maksiat yang tegar. Kenapa mereka ini dinamakan manusia yang mendapat istidraj? Apakakah maksud istidraj?
Istidraj adalah, apabila ALLAH memberikan kejayaan, harta kekayaan, rezeki yang melimpah ruah untuk manusia itu menjadi lebih jauh dariNya.

Biasanya, manusia yang mendapat istidraj ini adalah mereka yang tidak berusaha menjalankan ISLAM dalam kehidupan, juga tidak berusaha mengenali ALLAH SWT.


Contoh manusia yang mendapat istidraj ini banyak. Kita lihat contoh yang mudah. Qarun. Apakah anda kenal kepada Qarun? Dia ini adalah seorang manusiayang teramat kaya. Diriwayatkan bahawa, kotak yang mengisi kunci kepada gedung-gedung perbendaharaannya tidak mampu diangkat oleh orang-orang yang kuat. Hal ini hendak menyatakan betapa kayanya dia.

Kisah Qarun terdapat di dalam Al-Quran. Hartanya melimpah ruah. Segala perniagaannya menjadi. Segala pelaburannya mengembang. Hartanya makin hari makin bertambah, sedang yang bertambah semalam tidak pula luak digunakan.
Tetapi bila Nabi Musa cuba mengingatkannya berkenaan semua kekayaannya itu datang daripada ALLAH, maka Qarun dengan angkuh menjawab,

“ Tidak, semua ini adalah hasil dari ilmuku”

Lihat. Lihat apa kata Qarun. Tidak, semua ini adalah hasil dari… ILMUKU. Dia nyata semakin jauh dari ALLAH, walaupun kekayaannya menjadi, rezekinya melimpah ruah dan sebagainya. Dia saban waktu memperlekehkan pengikut-pengikut nabi Musa yang terdiri dari orang miskin dan hamba.

Apakah pengakhiran Qarun? Dia akhirnya ditenggelamkan ALLAH ke dalam bumi dengan seluruh hartanya. Kisah ini terdapat di dalam Al-Quran.

Nah… Apakah itu yang kita mahu?

Sebab itulah, saya hendak mengajak saudara-saudari berfikir, apakah yang akan timbul di dalam hati kalian apabila kalian ini jenis yang melazimi dosa-dosa, melakukan maksiat, kemudian kalian berjaya di dalam peperiksaan atau perniagaan. Apakah yang agaknya akan timbul dalam jiwa kalian?

Saya yakin, 99% akan merasa begini, “ Tengok, aku tak solat pun berjaya. Siapa kata solat tu bawa kejayaan?”
Apakah yang akan terjadi kepada anda ketika itu? Anda berjaya, tetapi anda semakin jauh dari ALLAH. Itulah istidraj.


Maka jangan gusar bila tidak berjaya. Cuba lagi. Hubungan keimanan anda dengan ALLAH itulah yang pertama sekali perlu anda perhatikan. Jika anda berjaya membina hubungan keimanan yang baik, insyaALLAH, datanglah badai apa sekalipun, anda akan mampu melaluinya.

Sebenarnya ALLAH suka menguji hamba-hambaNya yang beriman. Terdapat satu kisah yang saya suka baca ketika saya masih kecil.

Terdapat dua orang nelayan. Seorang penyembah berhala, dan seorang lagi muslim yang taat kepada ALLAH. Ketika menebar jala, yang menyembah berhala menyebut nama berhalanya, manakala yang muslim membaca bismillah. Bila jala diangkat, yang menyembah berhala mendapat banyak ikan, manakala yang muslim, hampir sahaja tiada ikan untuknya pada hari itu.

Malaikat yang melihat keadaan itu bertanya kepada ALLAH.

“ Ya ALLAH, apakah yang telah berlaku? HambaMu yang menyekutukanMu, KAU berikan dia rezeki yang banyak, sedangkan hambaMu yang menyebut namaMu, KAU tidak memberikan DIA apa-apa”
ALLAH menjawab,

“ Yang menyekutukanKu, tempatnya memang sudah pasti NERAKA. Maka apalah sangat rezeki yang pasti akan hancur itu jika Kuberikan kepadaNya? Tetapi HambaKu yang beriman itu, AKU hendak mengganjarkanNya syurga, maka AKU suka mengujinya untuk melihat kebenaran imanNya”

Nah, jangan anda kecewa bila diuji, tidak berjaya di dalam peperiksaan walau sudah studi, gagal dalam perniagaan walau kemas menyusun strategi. Itu semua adalah sebahagian dari ujian ALLAH. ALLAH menguji hanya untuk mereka yang dikasihi. Bukankah ALLAH SWT ada berfirman,

“ Apakah kamu mengira KAMI akan membiarkan kamu berkata kami beriman sedangkan kamu belum diuji?…”

Jika gagal terhadap satu-satu perkara, itu perkara itu. Anda masih belum gagal dalam kehidupan. Teruskan usaha, selagi nyawa masih ada. InsyaALLAH ALLAH akan memberikan sesuatu yang bermakna kepada anda. Bersangka baiklah kita kepada PENCIPTA kita.


Maka sebenarnya, bila hidup kita digegarkan dengan masalah, hendaklah kita rasa bersyukur. Tandanya, ALLAH masih lagi dekat dengan kita. Ujian adalah tanda kasih sayang dan perhatianNya kepada kita.
Mustahil anda suka senang sebentar di dunia, di akhirat yang kekal abadi nanti anda merana. Anda mahukan istidraj?

Saya yakin tidak..

Anda tenang sekarang?

Anda wajib untuk tidak berasa tenang jika anda berbuat dosa, dan anda berjaya. Sebab itulah, muhasabah diri itu penting. Untuk kita sentiasa periksa bagaimanakah hubungan kita dengan ALLAH SWT.

Aku berdosa, tetapi aku berjaya…. Berhati-hatilah kita agar jangan sampai lafaz itu, atau lafaz-lafaz yang membawa maksud serupa itu terkeluar dari mulut kita.

Sunday, July 13, 2014

Tangisan Gaza

Tatkala kita sedang BERGEMBIRA membuat persiapan untuk BERHARI RAYA, mereka sedang MENANGIS melihat keluarga yang pergi buat SELAMA-LAMANYA



Gaza Diserang Lagi...

Ya Allah Gaza diserang lagi..
Sebak melihat kaum wanita, kanak-kanak dan orang tua tidak berdaya...
Ya Allah selamatkanlah saudaraku di sana...
Hancurkan rejim zionis dan yahudi laknatullah...


Keputusan Rasmi Undian Perlawanan Kumpulan Piala Malaysia 2014

Gambar: RASMI:
PIALA MALAYSIA 2014

Kumpulan A
1- Pahang
2- Lions XII
3- Felda United
4- JDT 2

Kumpulan B
1- Terengganu
2- Sarawak
3- Perak
4- Kedah

Kumpulan C
1- JDT
2- Kelantan
3- ATM
4- Pulau Pinang

Kumpulan D
1- Selangor
2- Sime Darby
3- PDRM
4- T-Team


KEPUTUSAN RASMI:

PIALA MALAYSIA 2014

Kumpulan A
1- Pahang
2- Lions XII
3- Felda United
4- JDT 2

Kumpulan B
1- Terengganu
2- Sarawak
3- Perak
4- Kedah

Kumpulan C
1- JDT
2- Kelantan
3- ATM
4- Pulau Pinang

Kumpulan D
1- Selangor
2- Sime Darby
3- PDRM
4- T-Team



Komen aku : Pahang bakal juara bertahan Piala Malaysia 2014!!

Friday, July 11, 2014

Makanan Yang Mencerdaskan Otak Yang Mudah Didapati

7 Makanan  Mencerdaskan Otak Mudah Didapati.


Semua manusia di dalam dunia ini ingin mempunyai otak yang cerdas. Ya, kita semua dikurniakan otak. Kita sebagai manusia haruslah memelihara kecerdesan otak kita.

Jadi disini ada 7 makanan yang dapat mencerdaskan otak kita.

1. Ikan
Ikan sangat baik untuk nutrisi otak kita. Di dalam tubuh ikan terapa asam lemak omega 3. Asam lemak omega 2 ini banyak terdapat di ikan salmon. tuna, dan sardin.

2. Pisang.
Hampir semua orang suka makan pisang. Pisang sangat baik untuk menutrisi otak kita. Satu pisang terdapat kalium dan magnesium yang berfungsi untuk transmisi saraf di tubuh serta otak kita.

3.Bayam.
Bayam sangat baik untuk otak kita. Di dalam bayam mengandungi vitamin B9 yang berfungsi untuk mengingkatkan kadar memori yang diperlukan untuk mecerdaskan otak kita.

4.Telur.
Telur sangat baik untuk nitirisi otak kita. Di dalam terlur mengandungi asam amino yang diperlukan untuk nutrisi otak kita.

5. Alpukat.
Setahu amir alpukat ni macam kiwi ataupun ciku. tak sure.  Buah alpukat juga sangat baik untuk nutrisi otak. Kerana buah alpukat ini mengandungi vitamin E. Vitamin E ini berfungsi sebagai antioksidan serta mampu melindungi otak dari penuaan diri.

6.Brokoli.
Brokoli baik untuk otak.Brokoli mengandungi vitaminC, antioksidan dan betakaroten yang berfungsi untuk menjaga kesihatan otak.

7. Coklat.
Coklet baik untuk otak anda. Jadi, jangan jadikan coklat musuh abadi hidup anda. Coklat mengandungi Falvonoid yang mampu membentukan sel saraf baru pada otak yang menambah kemampuan menyimpan ingatan dalam memori otak.



Wednesday, July 9, 2014

Jerman Sambal Belacankan Brazil 7-1

Perlawanan semi final yang di tunggu-tunggu baru bermula antara pasukan kuasa besar Piala Dunia antara German menentang tuan rumah Piala Dunia 2014 Brazil.

Keputusan German vs Brazil Piala Dunia 2014
Bastian Schweinsteiger - Brazil di asak 2 pemain German (pic-fifa.com)


Seawal minit ke 11 German membuka tirai perlawanan melalui heronya iaitu Thomas Muller ketika menyudahkan tendangan sudut. Seperti kebiasaannya Muller pasti membuka tirai jaringan perlawanan. Gawang Brazil bolos lagi pada minit ke 23 kali ini menerusi Klose. Kehebatan pasukan Brasil seakan menjunam apabila 2 lagi jaringan membolosi gawang gol Brazil pada minit 24 dan 26 melalui Kroos.

Perlawanan semi final di Stadium MineiraoBelo Horizonte (BRA) 08 Jul 2014 meyaksikan rakyat Brazil menitiskan air mata seterusnya meleburkan harapan para penyokong tuan rumah bilamana selang 3 minit kemudian selepasKroos menyumbat goal ke 4, kini giliran Khedira menambah kenduri gol ke 5 German.

Keputusan German vs Brazil Piala Dunia 2014
Aksi penyerang German Thomas Muller, meraikan gol pertama buat German ketika menentang Brazil

Keputusan perlawanan babak pertama untuk 45 minit dengan keputusan German 5 dan Brazil 0. Perlawanan babak kedua bermula dengan sepak mula oleh pasukan Brazil dengan posisi 2-4-4.

Keputusan German vs Brazil Piala Dunia 2014
Manuel Neuer German menyekat tendangan penyerang Brazil Paulinho
Pada minit ke 69, giliran Andre SCHUERRLE berjesi nombor 9 menyudahkan gol German yang ke 6. Babak separuh masa kedua menyaksikan Brazil sedaya-upaya menghasilkan 1 gol namun semangat untuk menang terlalu tipis di saingan semi final ini setelah perlawanan masuk ke minit 80.

Brazil semakin lesu bilamana sekali lagi Andre SCHUERRLE, German menambah koleksi gol yang ke 2 untuk perlawanan ini dan di sifatkan sejarah paling buruk dalam arena bola sepak Brazil seterusnya rekod bolos terburuk dalam Piala Dunia kali ini.

Akhirnya pasukan Brazil menamatkan kemarau gol apabila berjaya meledak 1 gol pada minit akhir perlawanan (90) menerusi OSCAR.

Friday, July 4, 2014

Kadar Bayaran Zakat Fitrah Seluruh Malaysia 2014

Kadar Bayaran Zakat Fitrah Seluruh Malaysia 2014


Zakat itu wajib bagi yang berkemampuan.

Thursday, July 3, 2014

Rezeki Ramadhan - BE Nuffnang Berderet

Alhamdulillah, sejak akhir-akhir ni BE nuffnang sering menari-nari di blog-blog saya, biasanya tak putus-putus lekat kat blog Tak Mungkin Benar, tapi sekarang blog Azim Aris dan Muhasabah pun ade BE. 

Memang jarang sangat 2 blog ni ade BE. Alhamdulillah rezeki ramadhan, walaupun tak banyak boleh la buat bayar bil..

Menjana income pasif memang syok yang penting kena konsisten. Jom daftar di Nuffnang




Santai Azim Aris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...