Makanan Yang Mencerdaskan Otak Yang Mudah Didapati

7 Makanan  Mencerdaskan Otak Mudah Didapati.


Semua manusia di dalam dunia ini ingin mempunyai otak yang cerdas. Ya, kita semua dikurniakan otak. Kita sebagai manusia haruslah memelihara kecerdesan otak kita.

Jadi disini ada 7 makanan yang dapat mencerdaskan otak kita.

1. Ikan
Ikan sangat baik untuk nutrisi otak kita. Di dalam tubuh ikan terapa asam lemak omega 3. Asam lemak omega 2 ini banyak terdapat di ikan salmon. tuna, dan sardin.

2. Pisang.
Hampir semua orang suka makan pisang. Pisang sangat baik untuk menutrisi otak kita. Satu pisang terdapat kalium dan magnesium yang berfungsi untuk transmisi saraf di tubuh serta otak kita.

3.Bayam.
Bayam sangat baik untuk otak kita. Di dalam bayam mengandungi vitamin B9 yang berfungsi untuk mengingkatkan kadar memori yang diperlukan untuk mecerdaskan otak kita.

4.Telur.
Telur sangat baik untuk nitirisi otak kita. Di dalam terlur mengandungi asam amino yang diperlukan untuk nutrisi otak kita.

5. Alpukat.
Setahu amir alpukat ni macam kiwi ataupun ciku. tak sure.  Buah alpukat juga sangat baik untuk nutrisi otak. Kerana buah alpukat ini mengandungi vitamin E. Vitamin E ini berfungsi sebagai antioksidan serta mampu melindungi otak dari penuaan diri.

6.Brokoli.
Brokoli baik untuk otak.Brokoli mengandungi vitaminC, antioksidan dan betakaroten yang berfungsi untuk menjaga kesihatan otak.

7. Coklat.
Coklet baik untuk otak anda. Jadi, jangan jadikan coklat musuh abadi hidup anda. Coklat mengandungi Falvonoid yang mampu membentukan sel saraf baru pada otak yang menambah kemampuan menyimpan ingatan dalam memori otak.



Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post