Thursday, May 21, 2015

Cara 'Ubat' dan 'Rawat' Jam Berkabus

Jam aku semalam terkena air tak lama lepas tu timbul wap. Kalau jemur takut berkarat atau berlaku kejutan, kalau hantar servis kat kedai mungkin option terakhir sebab mungkin kena cas RM10-30 kot. Jam mahal woo.

So aku pun google la dan jumpa ada beberapa petua iaitu rendam jam dalam beks beras semalaman. Entah ye atau tidak hari ini aku nak cuba buat mana tau menjadi.



Bekas beras mak aku selalu pakai (sekadar gambar hiasan)

Cara ni pun boleh guna untuk atasi handphone yang timbul wap pada skrin. Sejauh mana keberkesanannya moh la kita sama-sama mencuba mana tahu menjadi dah dapat berjimat.


Ni la jam aku, RM45000..kikiki sekadar gambar hiasan


Jom kita cuba zaaaass

Renungan : Apa guna jam yang mahal jika tidak menepati masa. Hargailah masa anda

3 comments:

Razfira said...

wow mahalnya jam dia :)

Razfira said...

wow mahalnya jam dia :)

Sally Samsaiman said...

kalau sally letak bawah bantal kekabu...itu mmg jadi :)

Santai Azim Aris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...