Tuesday, December 24, 2013

Terpaksa Makan Kotak Untuk Terus Hidup

PERGOLAKAN yang melanda Syria memaksa penduduknya melakukan apa sahaja untuk menyambung nyawa.
Kanak-kanak dan remaja jelas menjadi mangsa akibat kerakusan manusia berebut kuasa sehingga ekonomi negara itu lumpuh dan bekalan makanan amat sukar diperolehi.

Dalam sebuah paparan video di YouTube, seorang remaja  ini dijumpai sedang duduk di tepi jalan sambil memegang kertas kotak.

Makan kotak untuk teruskan hidup

Bila diselidiki rupanya remaja tersebut kebuluran akibat tiada makanan dan terpaksa makan kotak serta kertas untuk meneruskan hidup.

Kes sebegini semakin banyak telah dilaporkan di Syria dan keperluan bantuan kecemasan sangat diperlukan.
Pembaca boleh menyelami sendiri kesedihan remaja ini menerusi paparan YouTube yang berjudul RescueSyria-Makan kotak untuk hidup.

Video yang berdurasi selama 49 saat ini turut dikongsi oleh Sham Kamikaze di laman Facebooknya sebagai tanda prihatin terhadap mangsa perang di Syria.

Sumber : SH

Laa Kad Touch n Go Ada Rebat Ke?

Tipah tertipu lagi, pasal aku tak tau pun pasal ni, la ni baru nak cakap...adoii

Kisah rebat Touch n Go buka mata pembaca

Thursday, December 19, 2013

Cara Alternatif Apabila Nak Guna Facebook Kena Bayar

Khabarnye tak lama lagi pengguna FB di Malaysia akan dikenakan bayaran..entohla..moh gune cara ni cara lama zaman 70an-90an. Anda semua yang lahir era ni mesti pernah buat benda ni kot? Hahahh

Monday, December 16, 2013

Salji Turun Di Mesir Tanda Kiamat


Salji turun kat mesir ? Mesir dilimpahi dengan salji ? Hadis Abu Hurairah : Tidak akan berlaku kiamat sehinggakan tanah Arab menjadi subur dan dialiri dengan sungai2 . Bila dah salji nanti ice akan cair. bila cair berlakunya sungai , dan sungai tu lah tanda kiamat SUBHANALLAH... it's near to the end of the world, PERINGATAN !! Sebahagian dari hari kiamat !! • Ayat Al quran akan hilang • Kaabah akan menjadi timbunan tanah • Sangka kala akan ditiup 2kali • Nabi Muhammad S.A.W telah bersabda : " barang siapa yang mengingatkan ini kepada orang lain , akan ku buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak" ~~~Ya Allah ,sungguh sedikit kami bersyukur atas kurniaan-Mu,ya Rabb. Kami sering tersungkur,ya Bantulah kami mendidik hati ini, bimbinglah kami ke jalan yang benar. kau berikanlah kami masa untuk bertaubat kepadamu ya Allah . Amin ~~

Saturday, December 14, 2013

Kenali Tahap Kencing Manis Anda

Anda berada di tahap kencing manis level berapa?

Santai Azim Aris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...