Piala AFF Suzuki 2012 Malaysia Kalahkan Laos 4-1

Harimau sembelih Laos 4-1. Tamat sudah perjalanan episod ke 2 bagi pasukan Malaysia. Episod seterusnya bakal menanti. Ayuh kita tutup episod duka lalu.

Menjadi juara itu mudah namun mempertahankan kejuaraan itu memang susah. Setelah Dato' K Rajagobal ditembak dari segala penjuru kiri kanan atas bawah selepas kalah dengan Singapura 0-3, pasukan Malaysia akhirnya berjaya menebus kekalahan tersebut dengan menang bergaya menewaskan Laos 4-1 sebentar tadi.


AKSI pemain Malaysia, Khyril Muhymeen Zambri (tengah) ketika menjaringkan gol keempat pada perlawanan Piala Suzuki AFF 2012 menentang Laos di Stadium Nasional Bukit Jalil, sebentar tadi. Keputusan penuh Malaysia 4, Laos 1. - Foto AFP


Gol pertama dijaringkan oleh Syafiq Rahim melalui tendangan percuma yang bergaya, diikuti Safee Sali, Khyril Muhymeen dan Wan Zack Haiqal. Safee banyak mensia-sia peluang sekitar 7-8 cubaan cantik. Matyo kurang yakin membuat jaringan dan Wan Zack terbaik mlm ni. 

Perlawanan lebih 60% dikuasai oleh Malaysia dan diharapkan prestasi ini berterusan. Teruskan sokongan anda. Jangan hanya menang dipuji, kalah dikeji. Teringat lagi mase perlawanan tadi ade banner penonton tertulis:

 'SEBURUK-BURUK HARIMAU MALAYA, ORANG KITA JUGA'

Teruskan sokongan, syabas harimau malaya!
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post