Selamat Hari Ibu 2011

Assalammualaikum semua..Esok 08-05-2011 adalah hari ibu.Dimanakah ibu ibu anda sekarang.Bagaimana keadaannya? Seringkah anda yang sentiasa sibuk ini melawatnya..Kerana sesibuk mana pun mereka dulu masih boleh membesarkan kita dengan kasih sayang.

Hargailah pengorbanan ibu selagi mereka masih ada..selagi ada kesempatan.Berbaktilah kepada mereka..tiada guna lagi jika menangisi kesilapan andai kesempatan itu kita sia siakan ketika ada usia mereka.

Betapa besar pengorbanan kita sejak dari dalam kandungan hingga menahan kesakitan melahirkan..penat jerih mencurah kudrat melayan kerenah dalam membesarkan.Tak terbalas dengan wang ringgit atau harta dunia pengorbanan itu.

Jadi luangkanlah masa walaupun sedikit untuk mereka.Walaupun mereka tidak mengharapkan apa apa balasan namun perhatian dan doa dari seorang anak sangat besar ertinya bagi mereka..Aandai kini di kejauhan..titipkan mereka dengan doa doa buat mereka..

“Wahai Tuhanku, kasihilah mereka keduanya, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil.” [Al Israa’:24]


"Ya Allah, ampunkanlah dosaku dan dosa kedua ibu bapaku..Kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihaniku sejak dari kecil lagi"
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post