Iklan Hari Raya PETRONAS 2012

IKLAN SAMBUTAN HARI RAYA PETRONAS 2012


Iklan Hari Raya merupakan salah satu perkara yang paling dinanti oleh ramai orang termasuk aku sendiri pabila musim perayaan semakin hampir. Dan iklan yang sering mendapat tumpuan ramai setiap tahun pastinya iklan yang dihasilkan oleh PETRONAS, sebab nya kebanyakan iklan mereka sangat menyentuh perasaan dan mempunyai maksud yang tersendiri.

Contohnya seperti iklan raya Petronas tahun 2006, ia memaparkan kisah menantu lelaki dan anak perempuan yang derhaka terhadap bapa mereka apabila memaksa orang tua itu makan sendiri di luar menggunakan meja kayu, pinggan dan cawan plastik.

Namun, selepas mendengar ungkapan kedua-dua anak kecil mereka mengatakan apabila mereka dewasa kelak, kedua-dua ibu bapa mereka harus tinggal di luar rumah. Barulah suami isteri ini berasa insaf dan menyesali perbuatan mereka yang boleh dikatakan sangat keterlaluan itu.

Walaupun ini bukan idea baru, apa yang paling penting mesej yang disampaikan. Secara tidak langsung ia sebenarnya cuba mengingatkan kita supaya tidak sekali-kali menderhaka kepada orang tua kita kerana tidak mustahil anak-anak kita satu hari nanti akan membuat perkara sama apabila mereka sudah dewasa.

Iklan Hari Raya PETRONAS 2012





iklan hari raya, iklan raya, iklan raya bernas 2012, iklan hari raya aidilfitri, iklan raya petronas panjang
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post