Cara Semak Saman Trafik Secara Online Dan SMS



Semak Saman Trafik Secara Online Dan SMS | Sekarang ni kecoh tentang kamera Automated Enforcement System (AES). Tapi ada yang kata masih dalam percubaan dan belum lagi diluluskan oleh Standards and Industrial Research Institute of Malaysia (SIRIM). Harap-harap macam tu lah sebab Dr Fuh pon dah 2 kali kena saman AES.

So Dr Fuh kongsikan dengan korang Cara Semak Saman Secara Online Dan SMS yang diambil dari laman blog beritasemasa.com. Diharapkan ianya dapat membantu.

Mungkin bukan satu masalah dan alasan untuk anda tidak meluangkan masa menggunakan kemudahan internet bagi tujuan semak saman trafik online  baik daripada saman polis trafik ataupun saman JPJ yang mana sekarang anda boleh check saman secara online melalui kemudahan MYEG.

Semak saman Polis Trafik (PDRM) Melalui SMS

PDRM menyediakan saluran mudah untuk semak saman trafik melalui khidmat pesanan ringkas (SMS). Ada 3 cara semak saman melalui SMS :

Cara Semak 1 :
Taip: POLISSAMANNombor pendaftaran/Plat kenderaan. Hantarkannya hantar ke 32728
Contoh: POLIS SAMAN WEV1025 hantar ke 32728

Cara Semak 2 :
Taip POLIS SAMANNo Plat kenderaan dan hantar ke 15888
Contoh: POLIS SAMAN WEV1025 dan hantar ke15888

Cara Semak 3 :
Taip POLIS SAMAN [NO KAD PENGENALAN] hantar kepada 32728
Contoh : POLIS SAMAN 123456781234 hantar kepada 32728

Semak Saman JPJ Melalui Online 
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post