Asal Usul Lagu Tak Tun Tuang

Baru-baru ini viral di media sosial mengenai lagu Tak Tun Tuang” yang begitu menarik peratihan netizen, sehinggakan orang ramai membuat cover tersendiri. Begitu juga dikalangan artis, ada sesetengah artis buat cover lagu tak tun tuang dan juga membuat cover tak tun tuang dalam bentuk parodi.
“Tak Tun Tuang” sebenarnya adalah lagu Minang yang dinyanyikan oleh Isil  atau lebih dikenali sebagai Upiak Isil dari Indonesia. Lagu ini sekarang menjadi viral di Malaysia dan juga Indonesia kerana dengan ke unikan dan juga adegan yang lucu dalam video lagu. Selain itu lirik lagu “Tak Tun Tuang” juga memiliki cerita tentang kisah yang saat ini banyak kita temukan ditengah-tengah masyarakat.
Penyanyi asal lagu Tak Tun Tuang – Upiak Isil

Bermula dengan cerita dari lagu “Tak Tun Tuang” ini, adalah seseorang yang percaya dengan dirinya dan selalu memuji dirinya sendiri tak peduli apa kata orang terhadap dirinya. Ia berfikir yang peting dirinya tidak mengusik orang lain. Lagu ini juga dikatakan pernah terkenal sekitar tahun 1997 dahulu.

Video Lagu Tak Tun Tuang dari penyanyi asal…



Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

1 Comments

  1. tak tun tuang kakatua ..
    https://www.youtube.com/watch?v=a7TFbmhv5bE

    ReplyDelete
Previous Post Next Post