Cara Submit Blog Secara Auto Ke Twitter Dan Facebook

Semua faham bahawa untuk mengemaskini blog post anda secara manual di kedua-dua servis tersebut adalah satu proses yang memakan masa dan leceh ! Jadi adalah lebih baik untuk kita pelajari dan menggunakan servis yang membolehkan kita publish secara automatik.
Melalui entri pada hari ini , mari kita semak beberapa servis secara percuma yang dapat membantu kita untuk publish blog kita melalui facebook dan twitter.
1.Twitterfeed
Twitterfeed berfungsi secara automatik untuk publish posting blog anda melalui Twitter, Statusnet, Hellotxt dan Facebook dengan menggunakan RSS entri.
Anda perlu mendaftar untuk menggunakan perkhidmatan ini. Selepas selesai membuat akaun , anda boleh memasukkan RSS feed dan twitterfeed akan update entri terkini blog anda kepada perkhidmatan yang anda gunakan.
Untuk menggunakan perkhidmatan ini, anda perlu mengesahkan twitterfeed untuk membolehkan ia berfungsi.

2.dlvr.it
dlvr.it merupakan perkhidmatan yang terbaik untuk publish artikel blog anda ke web sosial seperti Twitter, Facebook, LinkedIn, Google Buzz dan banyak lagi.
Salah satu ciri-ciri utamanya adalah ia menyediakan statistik real time pada link blog anda.Anda boleh menyemak followers , friends dan retweet status.
3.RSS Graffiti
RSS Graffiti secara berkala menyemak RSS/Atom feed yang anda akan tentukan ke facebook wall. RSS Graffiti merupakan aplikasi Facebook yg dapat membantu anda apabila blog anda mempunyai entri terbaru, aplikasi ini secara automatiknya memaklumkan juga di halaman page Facebook blog anda (fanpage blog anda).
Ini adalah konsep yang dipakai oleh aplikasi Facebook RSS Graffiti. Anda perlu menambah RSS Graffiti ke profil Facebook anda.
Selepas anda mengesahkan Graffiti ,anda boleh menetapkan feeds dengan option Graffiti facebook panel.
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

1 Comments

Previous Post Next Post