Nasihat Ustaz Azhar Idrus Untuk Artis Hijrah


Nasihat Ustaz Azhar Idrus Untuk Artis Hijrah: Ustaz Azhar Idrus menasihati para artis yang berhijrah mendekati agama Islam.
baru-baru ini, Ustaz Azhar Idrus bersama Abby Abadi, Faizal Tahir & Man Raja Lawak hadir dalam satu majlis ilmu bertempat di Shah Alam.
Dalam majlis tersebut, satu soalan telah diajukan kepada Ustaz Azhar Idrus mengenai fenomena penghijrahan para selebriti saban hari di negara kita.
Menurut penceramah agama popular ini, penghijrahan mereka sesuatu yang baik dan menjadi kemestian untuk umat Islam lain untuk suka dengan perubahan yang mereka ambil.
“Dia (artis) tidak tahu tetapi hendak menceritakan soal hukum (Islam), di’situ tidak boleh. Imam pun tidak layak, bilal pun tidak layak — hanya ulama sahaja yang boleh,” ujar beliau.
Ustaz Azhar Idrus turut menegur perlakuan sesetengah artis berhijrah yang menghentam artis lain yang belum berhijrah. Lalu Abby Abadi lantas memotong jawapan Ustaz Azhar Idrus kerana ‘terasa’. - Nasihat Ustaz Azhar Idrus Untuk Artis Hijrah
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post