Toygers - Kucing Kacukan Harimau Untuk Dibela

Tak lama lagi, mungkin semua orang akan bela harimau kot dengan terciptanya Toygers iaitu haiwan hasil kacukan harimau dan kucing. Toyger adalah hasil kajian kacukan oleh Judy Sudgen untuk memberi ispirasi kepada orang ramai supaya membantu menyelamatkan haiwan yang kian pupus ini iaitu harimau.

Baka nie telah didaftarkan dengan pertubuhan kucing -> International Cat Association (TICA) sejak 1993 dan baka yang lebih meyerupai harimau akan dihasilkan dalam beberapa tahun akan datang.

Baka ni mungkin belum lagi dijual di Malaysia tetapi harganya adalah sekitar USD800 hingga USD3800 seekor. Sape nak bela harimau kat rumah, boleh la bela Toygers ni tapi harap2 tak jadi ganas macam harimau la, he3.





Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

1 Comments

  1. assalamualaikum. sy nak tanya mengenai anak kucing saya yg agak ganas dan pernah makan anak ayam. cara dia makan pon dah macam harimau ~menakutkan. so, agak2nye anak kucing saya ni baka apa erk??

    ReplyDelete
Previous Post Next Post