Peta Lokasi Ke Majlis Saya Dah Siap Huhuhu

Setelah bertungkus lumus sejak malam tadi akhirnya siap juga untuk menyiapkan sendiri lakaran peta ke majlis saya nanti. Majlis??? Alamak, takut la hahaha.

Mula-mula lakar pakai word je, punyelah azab sebab lama tak guna tools2 tersebut. Blur sekejap.


Bila tengok ni macam pelik pulak dan rase ringkas sangat. Kemudian mentol lampu atas kepala muncul lagi. Senang cite nak lukis peta pakai pensel pastu amik gambar dan simbol semua di edit dengan paint.


Nampak ringkas tapi punyelah azab nak lukis peta lokasi perkahwinan aku ni. Setelah berpandukan encik google map dan google earth baru senang nak dapat direction, tapi kena modified sikit untuk menjimatkan ruang. Gambar atas neh diubah lagi.


Dan ini dia final touch selepas ditambah direction dan simbol, simbol selebihnya suh orang kedai tambah ape yang patut. Maka siaplah sebuah contoh kad kahwin ciptaan saya sendiri. Wow kalau macam ni tak payah hantar kedai buat sendiri boleh buat bisnes nih hahaha. Peta nih lebih detail dari google map ataupun GPS korang hahaha.. InsyaAllah bila dah sampai masanya nanti saya umumkan la ye kawin bile. Lambat lagi..Nervous wakaka.

Adios...



Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post