Nuff

Cara Tanggalkan Kesan Cat Pada Lantai




Entri ni dibuat sebab saya tengah cari cara untuk bersihkan cat yang kena atas lantai lepas cat rumah tu hari. Ada yang kata guna minyak tanah, minyak diesel, minyak masak caranya sapu pada kesan cat tu biar kembang dan baru gosok sampai kesan cat hilang. 

Cara lain pulak, cat yang terpercik di atas lantai sukar untuk ditanggalkan. Namun terdapat cara mudah menanggalkan cat di atas lantai tersebut. Caranya :

1) Ambil segenggam pasir, campurkan dengan sedikit air.
2) Gosokkan pada permukaan lantai yang terkena cat. Gosok pakai selipar pun boleh
3) Hasilnya, cat akan mudah ditanggalkan.


Hashtag : kesan cat, cara cuci cat, cat rumah, bersihkan cat, tangan kena cat

Post a Comment

5 Comments

Hnahdy said…
owh cmtu.. hana letak minyak gas.huhu
Haikal Lah said…
Klau dah letak pasir ,aok gosok dgn ape? Aok gosok dgn berus sabut ke . koi dh jem ni cat xmoh tanggal kt lantai mozek kaso
Azim Aris said…
koi kesat je ngn selipor buruk hehe
Unknown said…
Kalau cat minyak.. mcm mna nk hilangkan kat lantai?
Al said…
Cat kapur pun mudah?