Akaun Facebook Pembunuh Pegawai Ambank Dikesan

suspek-rompakan-ambank
Pengguna internet telah terjumpa akaun Facebook kononnya milik seorang suspek dikehendaki kerana membunuh Pegawai Operasi Ambank Norazita Abu Talib dan merompak bank, minggu lepas.
Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, polis percaya bahawa Facebook itu milik suspek dan mereka sedang memantaunya.
Menurut maklumat yang dipaparkan pada halaman, lelaki itu tinggal di Petaling Jaya dan berasal dari Klang, Selangor, tetapi menunjukkan bahawa dia bekerja di sebuah syarikat kurier antarabangsa.
Sejak penemuan itu, pengguna internet telah berkongsi pautan Facebook tersebut yang menunjukkan nama dan wajah adalah serupa dengan suspek, kerana jenayah yang dilakukannya.
Sehingga pukul 2 petang, lebih 100 ‘shares’ (perkongsian) telah dibuat untuk menghubungkan pengguna lain ke halaman peribadinya.
“Ini adalah wajah pembunuh dan perompak itu… mari kita buru dia sampai dapat,” kata pengguna.
Berdasarkan album foto, ia memperlihatkan lelaki itu gemar berkunjung ke gym dan merupakan peminat bola sepak Indonesia.
Beliau juga memuat naik gambar buku bank Ambank selepas membuka akaun di salah sebuah cawangan bank itu di Taipan , Subang Jaya.
‘Timeline’ di halaman tersebut menunjukkan lelaki ini sering mengemaskini status Facebooknya sehingga 21 Oktober, dua hari sebelum kejadian tembakan dan rompakan.
Lelaki itu juga dilihat lebih cenderung menulis dalam bahasa Indonesia pada kebanyakan kemas kini status Facebook dan komen.
Dia juga disyaki memegang kad pengenalan palsu Malaysia yang menyatakan bahawa dia adalah Ardi Hamza dari Tawau, Sabah.
Pada hari Rabu, Norazita , 37, telah membuka pintu bilik kebal dengan rakan sekerjanya di bank di Jalan USJ Sentral 2 kira-kira pukul 6.18 petang.
Dia ditembak oleh pengawal keselamatan bank itu yang melarikan diri dengan wang tunai.
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post