Saturday, August 23, 2014

Senarai Nama Anak Kapal MH17 dan Latar Belakang Mereka

SENARAI ANAK KAPAL MH17 DAN LATAR BELAKANG

#MH17: SENARAI ANAK KAPAL PESAWAT DAN LATAR BELAKANG | BERIKUT adalah senarai nama anak kapal MH17 dan latar belakang:

1. Kapten Wan Amran Wan Hussin, 50, Juruterbang

Kapten Wan Amran dari Kuala Kangsar, Perak, diingati sebagai seorang yang baik hati dan suka beramal serta suka berjenaka, kata anak saudaranya, Nur Suraya Dusuki, 29.
Dia telah memandu pesawat Boeing selama lebih dari 20 tahun dan merancang untuk menunaikan haji pada akhir tahun ini. Kapten Wan Amran meninggalkan seorang isteri dan dua anak lelaki, berusia sembilan dan tujuh tahun.

2. Kapten Eugene Choo Jin Leong, 45, Juruterbang

Kapten Eugene Choo dari Seremban adalah seorang lelaki yang merendah diri dan sentiasa mesra, kata rakan-rakan dan jiran-jirannya.
Bekas pelajar SM Ibrahim, Sungai Petani, Kedah, ini adalah seorang penunggang tegar. Kapten Eugene meninggalkan seorang isteri dan dua orang anak lelaki, berumur 13 dan 10 tahun.

3. Ahmad Hakimi Hanapi, 29, Pembantu Juruterbang

Ahmad Hakimi dikatakan seorang yang tenang, sangat baik dan suka membantu. Walaupun gemar berjenaka, Hakimi sentiasa bersikap lembut, tidak pernah menaikkan suaranya walaupun berhadapan dengan keadaan tertekan.

4 Muhd Firdaus Abdul Rahim, 27, Pembantu Juruterbang

Muhd Firdaus telah mencapai impian zaman kanak-kanaknya untuk menjadi seorang juruterbang apabila dia memulakan kerjaya dengan Malaysia Airlines (MAS). Dia meninggalkan seorang isteri dan seorang anak lelaki.

5. Mohd Ghafar Abu Bakar, 54, Penyelia Penerbangan

Mohd Ghafar adalah ahli Jawatankuasa Masjid Bukit Indah, Ampang, di mana dia tinggal. Dia diingati oleh kawan-kawannya sebagai seorang yang berprinsip, soleh dan baik hati.

6. Dora Shahila Kassim, 47, Ketua Pramugari

Dora Shahila, seorang ibu tunggal yang dikenali sebagai ibu yang sangat rapat dengan anak perempuannya yang berusia 15 tahun, Diyana Yazeera, yang sedang menuntut di Seremban. Diyana kerap menulis Tweet tentang betapa dia amat rindukan ibunya yang disifatkan sebagai ‘superhero’ sejak kemalangan itu dan dia sentiasa mengirimkan doa untuk Dora.

7. Azrina Yakob, 41, Ketua Pramugari

Azrina Yakob, anak kedua daripada empat beradik, telah bekerja dengan MAS selama 20 tahun. Ibu Azrina, Habibah Ismail berkata anaknya sentiasa berhubung dengannya dan telah merancang untuk kembali ke kampungnya bersama keluarganya pada Hari Raya.

8. Lee Hui Ping, 42, Pramugari

9. Mastura Mustafa, 40, Pramugari

Mastura adalah seorang pakar di dapur, gemar makanan tempatan. Anak lelakinya berusia 10 tahun Muhriz Marzaidi berkata ibunya biasanya akan memasak makanan kegemarannya selepas pulang dari bekerja di luar negara. Kali terakhir Muhriz melihat ibunya apabila mereka berbuka puasa bersama-sama dengan hidangan kegemarannya sebelum Mastura menaiki penerbangan MH17.

10. Chong Yee Pheng, 40, pramugari

11. Shaikh Mohd Noor Mahmood, 44, Pramugara

Shaikh Mohd Noor adalah seorang yang romantik, penyayang dan ceria, kata isterinya, pramugari Mardiani Mahdi. Shaikh Mohd Noor meninggalkan tiga anak berusia 13, 12 dan enam tahun dengan bekas isterinya dan seorang anak perempuan berusia dua tahun dengan Mardiani.

12. Sanjid Singh Sandhu, 41, Pramugara

Juga dikenali sebagai Bob, Sanjid digambarkan sebagai seorang anak yang bermurah hati, taat dan disayangi bapanya, Jijar Singh, 71. Sanjid juga seorang yang baik-hati, berkawan tanpa mengira bangsa atau agama. Dia juga meninggalkan seorang isteri, pramugari MAS Tan Bee Geok, dan anak mereka Hans.

13. Hamfazlin Sham Mohamed Arifin, 38, Pramugari

Hamfazlin meninggalkan suami dan dua orang anak lelaki, berumur lapan dan dua tahun.

14. Nur Shazana Mohamed Salleh, 31, Pramugari

Telah menjadi pramugari selama sembilan tahun dan gemar melancong, Nur Shazana mencapai impiannya untuk melihat dunia dengan MAS. Anak sulung daripada empat adik-beradik ini juga peminat bola sepak. Sebelum kemalangan MH17, Nur Shazana telah membuat rancangan untuk menyambut Hari Raya di Pulau Pinang dengan keluarganya.

15. Angeline Premila Rajandaran, 30, Pramugari

Satu-satunya gadis di kalangan tiga adik-beradik, Angeline digambarkan sebagai seorang yang baik hati dan merupakan seorang pencinta haiwan. Mesejnya yang terakhir untuk keluarganya di Klang, Selangor, adalah: “Jaga anjing saya Lexi – mStar

Santai Azim Aris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...