Cara Meningkatkan Kelajuan Broadband


Assalamualaikum… Hari ini setelah belajar sesuatu perkara baru mengenai Internet dan Broadband.Memandangkan broadband saya semakin slow,saya pun carilah maklumat untuk meningkatkan speed broadband saya ini dan terjumpalah tips ini.Memandangkan broadband saya dah kehabisan bandwidth so Celcom dah kurangkan speed broadband saya. Saya pun rasa hairan kenapa broadband saya cepat sangat habis bandwidth.Nak kata saya ini kaki download sudah tentu tidak.Saya cuma gunakan broadband untuk berblogging.Hampeh tol Celcom ini.Kalau bil cepat je dia hantar tapi perkhimatan low.Ceh!. Baiklah mari kita belajar cara-cara untuk lajukan broadband korang. Teknik Meningkatkan Kelajuan Broadband

  1. Mula-mula korang Klik Start
  2. Dibahagian search,korang search gpedit.msc dan klik gpedit.msc
  3. Selepas itu korang akan jumpa Local Computer Policy—>Administrative Templates
  4. Klik Administrative Templates—> Network
  5. Dari Network,double click QoS Packet scheduler
  6. Lihat menu sebelah kanan dan korang akan jumpa Limit Reservable Bandwidth
  7. Double click pada Reservable Bandwidth
  8. Kemudian ubah setting dari Not Configured —> Enabled
  9. Pada bahagian Options,tukar Bandwidth Limits dari 20 —> 0
  10. Klik Apply,ok
  11. Kemudian Restart komputer
Selamat mencuba!
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post