Bagaimana Aaron Kwok Yang Kini Berusia 52 Tahun Kelihatan Seperti 30an



Aaron Kwok

Warna rambut: Hitam
Mata Warna: Coklat
Tinggi : 173cm (eh sama tinggi sayalah)
Berat : 64 kg (berat saya sikit lagi)
Seorang lelaki yang menakjubkan, Aaron Kwok, mempunyai matlamat utama dalam hidupnya - untuk melatih badannya menjadi sempurna. Menurut beliau sendiri, beliau berlatih sejak 20 tahun lalu, dan sejak masa itu dia tidak pernah terlepas 1 hari tanpa latihan. Dia sangat bercita-cita tinggi dan mempunyai harapan yang tinggi untuk dirinya sendiri. Latihan adalah misi utama beliau.



Sebagai penghibur, Aaron telah mempersembahkan bentuk  badan yang terbaik untuk penonton. Untuk tujuan ini Aaron pergi ke gimnasium yang sama sejak 12 tahun lepas. Penmpilannya menjadikan wangnya.
Aaron mempunyai pelbagai tabiat yang membuat tubuhnya kelihatan hebat. Hal pertama yang perlu disebut bahawa bintang ini terjaga pada 4:00 pagi  dan berjoging. Beliau mengikuti jadualnya walaupun dia terlibat penggambaran ketika dalam filem. 



Dietnya adalah sangat ketat: sayur-sayuran, buah-buahan, dan protein tanpa lemak. Satu perkara, minum banyak air. Dua perkara yang dibuat supaya rupa badannya seperti seperti dulu hingga kini - latihan menyeluruh dan diet yang ketat dalam tempoh 20 tahun.
Dalam satu temu bual, Aaron Kwok berkata bahawa untuk mengekalkan bentuk badan, dia menjadi seorang yg suka menderita. Dia melatih setiap hari, tanpa apa-apa cuti. 
Selain itu, Aaron mempunyai kadar metabolisme yang tinggi, jadi dia mampu pulih lebih cepat dari kecederaan. Ini meningkatkan lagi motivasi beliau dalam latihan. 

Beliau kini sebaya dengan nenek dan atuk pada masa kini, tapi dengan penampilan dari latihannya beliau kelihatan masih di usia 30an.
Untuk menjaga tubuhnya di atas, Aaron memutuskan untuk mengikuti sistem ketat berjoging, aerobik, diet, dan rehat yang mencukupi. Orang ini adalah contoh sebenar yang gilakan kerja yang meletakkan keluarganya dibelakang. Adakah ia benar-benar berbaloi? Siapa tahu.....


Kini, di usia 52 tahun barulah beliau menamatkan zaman bujangnya dengan seorang model dari China, Moka Fong yang berusia 29 tahun. Wow lama betul simpan keterunaan dah 50 lebih baru kawin! Punyalah nak jaga penampilan mungkin?

P/S : Boleh dijadikan contoh motivasi buat mereka yang ingin sentiasa kelihatan menarik dan sihat. Age is just a number. Beliau juga seorang yang sentiasa happy dan pernah berkata ; "sekiranya kita sentiasa gembira, kita akan menjadi sihat, bila kita kita sihat kita akan rasa muda dan menjadi muda."
Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post