Gadget Paling Popular 2011


10 Gadget Popular Tahun 2011



1. Xperia Play, edisi terkini telefon pintar Sony Ericsson yang menggunakan sistem operasi Android dan dilengkapi kamera 5.0 megapiksel dan keunikan utamanya adalah pad kawalan permainannya yang boleh lungsur keluar dari bahagian belakang.

 


2. Acer mencuba nasib dengan teknologi terbaru yang ‘dua alam’, nak kata tablet pun tak, netbook pun tak dengan model Iconia Tab W500 yang menggunakan sistem operasi Microsoft Windows 7 dan lengkap memori RAM yang ditawarkan pada 2GB.




3. Telefon pintar Samsung Galaxy S II tampil lebih menarik - rekaannya senipis 8.49 milimeter, digabungkan dengan teknologi dual core yang tiada tandingannya ditambah sistem operasi Android 2.3 Gingerbread dan paparan bersaiz 4.27 inci berkuasakan AMOLED.




4. Blackberry tampil dengan model Bold 9900 menyokong OS BlackBerry 7 baru, mempunyai pelbagai perkakasan tambahan berkuasa termasuk pemproses 1.2 GHz, rakaman video HD, grafik resolusi tinggi 24-bit dan bersaiz nipis iaitu hanya 10.5mm.

 
  
5. HTC mencipta telefon baru iaitu EVO 3D yang memaparkan skrin 3D tanpa menggunakan kaca mata khas dibangunkan pada platform Android Gingerbread (2.3) dengan sistem skrin qHD 3D 4.3 inci.


6. Lenovo memperkenalkan tablet perniagaan berasaskan Android pertama di dunia bersaiz 10.1 inci iaitu ThinkPad Tablet yang membolehkan akses kepada 250,000 aplikasi dalam Android Market.


7. Acer menghasilkan ultrabook pertama di negara ini dengan kerjasama Intel yang mempunyai tahap kenipisan 13mm menerusi Aspire S3 menampilkan dua inovasi baru.


8. Samsung memperkenalkan Galaxy Note iaitu telefon bersaiz 5.3 inci yang mengejutkan membolehkan anda melukis sesuatu di atasnya menggunakan pen stylus yang ditawarkan bersama telefon ini.




9. Kamera Nikon D1500 adalah produk pertengahan yang boleh dimiliki jika anda peminat yang mahu bermain dengan fotografi tapi pada masa sama tidak mahu menggunakan ciri DLSR seperti kelajuan shutter, aperture secara manual.




10. Nokia N9 petunjuk positif kepada Nokia hingga sukar untuk melepaskannya yang nyata berbeza jika dibandingkan model terdahulu dengan skrin peka sentuhan.

Azim Aris

Setiap orang ada pendapat tersendiri. Apa pula pendapat anda? Kongsikan artikel ini untuk manfaat serta layari juga blog utama saya : CIKGUZIM

Post a Comment

Previous Post Next Post